mandag den 5. september 2011

Fremstilling af fingerring

Som første praktiske projekt fik vi til opgave at designe og fremstille fingerring. Vi blev introduceret til forskellige materialer så som filt, gummibånd, ben, træ og perler. Disse kunne vi kombinere som vi ville, og der med designe vores fingerring.
Da jeg helt klart er mest til et forholdsvis minimalistisk design, besluttede jeg mig hurtigt for at min ring skulle laves i kun ét materiale. Jeg overvejede i mellem plexiglas og bisonhorn, men endte med at vælge bisonhorn, da det til sidst kan poleres op, så det næsten kommer til at ligne sort glas.
Her er min proces:


Bisonhorn savet i smal skive


Groft savet til. Hullet er boret og
derefter savet til.


Færdig slibningsproces


Det færdige resultat efter polering.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar